Regulamin sklepu internetowego
INFORMACJE OGÓLNE
1. Właścicielem sklepu internetowego pod adresem www.cukierniczyraj.pl jest: Studio MB Press Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Dolnobrzeska 46 k lok. 11 54-072 Wrocław. Społka zarejestowana jest w Krajowym Rejstrze Sądowym pod nr KRS 0000370434, NIP 8943012156.
2. Niniejszy regulamin określa zasady realizowania zamówień poprzez sklep internetowy.
3. Korzystanie ze sklepu jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień niniejszego regulaminu.
DOKONYWANIE ZAKUPOW
1. Zamówienia w sklepie internetowym może składać każdy, kto posiada zdolność do czynności prawnych.
2. Zamówienia w sklepie internetowym można realizować poprzez sklep internetowy oraz e-mail: biuro@cukierniczyraj.pl
3. Do dokonywania zakupów w sklepie upoważnieni są wyłącznie zalogowani użytkownicy.
4. Rejestracja umożliwia utworzenie konta w sklepie internetowym, za pomocą którego można każdorazowo dokonywać zakupów i sprawdzać informacje o statusie realizacji zamówienia
5. W celu dokonania zakupu należy umieścić produkty wybrane z oferty sklepu w koszyku za pomocą przycisku (ikony) "dodaj do koszyka" znajdującego się przy opisie każdego produktu.
6. Przed złożeniem zamówienia należy zweryfikować ilość każdego z zamawianych produktów i podjęciu decyzji o kupnie produktów, należy wcisnąć przycisk "zamówienie" i postępować zgodnie z instrukcjami.
7. Potwierdzenie zamówienia jest jednoznaczne ze złożeniem zamówienia i zawarciem umowy kupna sprzedaży między użytkownikiem, a właścicielem sklepu.
8. Umowa zawierana jest w języku polskim.
9. Podczas składania zamówienia Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych imienia i nazwiska, dokładnego adresu, adresu e-mail lub telefonu kontaktowego.
10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do błędów w opisie, jak i zdjęciach produktów.
11. Po kupnie towaru w Sklepie, Klient otrzymuje e-mail z podsumowaniem zakupów, łączną kwotą do zapłaty oraz numerem rachunku bankowego, na który należy wpłacić należność, jesli nie została wybrana płatnosc on-line.
12. W przypadku Klientow podających adres poza granicami Polski, system nalicza vat 0 procent - vat eu. Jesli zakupy są dokonywane przez osobę fizyczną - wowczas do zapłaty nalezy doliczyć podatek vat.
REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1. Sklep internetowy przyjmuje zamówienia przez całą dobę przez cały rok. Ich realizacja odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 16:00.
2. Zamówienia złożone w niedziele i święta rozpatrywane będą w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu w którym zamówienie zostało złożone. Zamówienia realizowane są w powyzszym terminie od momentu:
- odnotowania płatności przez sklep w przypadku płatności z góry,
- złożenia zamówienia w przypadku przesyłek płatnych przy odbiorze.
3. Przez czas realizacji rozumie się przygotowanie wybranych przez klienta produktów do wysyłki.
4. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za czas dostarczania paczek przez firmę kurierską.
5. Wysyłka dokonywana jest na adres PODANY PRZEZ KLIENTA w formularzu kupna towaru.
6. Kwota wysyłki dot. obszaru Polski. W przypadku wysyłki za granicę prosimy o kontakt w celu ustalnia kosztow.
7. Jeśli z przyczyn Kupującego, towar wysłany zostanie pod zły adres (błąd w adresie, brak numeru domu itp.) lub zamowenie nie zostanie odebrane, a następnie zwrócone zostanie nadawcy, KUPUJĄCY pokrywa koszt zwrotu oraz wysłania kolejnej przesyłki.
8. Jeśli towar wysłany zostanie pod błędny adres z winy Sklepu, to Sklep pokrywa koszt zwrotu oraz ponownej wysyłki przesyłki do Kupującego.
9. Sklep internetowy zastrzega sobie możliwość wyznaczenia innych dni, w które zamówienia nie będą realizowane, po uprzednim powiadomieniu na stronie internetowej sklepu.
10. Złożenie zamówienia na dany produkt nie daje gwarancji jego dostępności w magazynie. W przypadku braku danego produktu lub jego wystarczającej ilości Klient zostanie o tym poinformowany. W tym przypadku Klient ma prawo zrezygnować z zamówienia lub wyrazić zgodę na realizację zamówienia na pozostałe dostępne produkty.
11. Po zatwierdzeniu zamówienia przez Klienta produkty z koszyka są usuwane. Informacje o zamówieniu można od tej chwili uzyskać w zakładce Moje konto.
12. Do każdej transakcji zostanie wystawiony dokument potwierdzający zawarcie umowy kupna-sprzedaży w postaci faktury VAT lub paragonu. Dokument ten zostanie każdorazowo dołączony do przesyłki i/lub dostarczony pod wskazany przez Klienta adres e-mail (na jego życzenie).
13. Zamówienia potwierdzone, ale nieopłacone zostaną anulowane po 7 dniach od ich złożenia, bez uprzedniego powiadomienia.
14. Zamówienia złożone nieprawidłowo, wzbudzające wątpliwości osoby przyjmującej oraz składane przez Klientów, którzy nie przestrzegają zasad niniejszego regulaminu nie będą rozpatrywane.
15. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży nie później niż w dniu poprzedzającym dzień realizacji zamówienia. O fakcie odstąpienia od umowy Klient zostanie powiadomiony pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
16. Wszelkie informacje o produktach umieszczone są na stronie www.cukierniczyraj.pl, w szczególności opisy, parametry techniczne oraz cena. Cena podana jest w złotych polskich i zawiera podatek VAT.
17. Produkty dodane do koszyka pozostają w nim do momentu ich usunięcia przez Klienta lub potwierdzenia zamówienia. Produkty umieszczone w koszyku pozostają w nim także po wylogowaniu i ponownym zalogowaniu.
18. Do każdego zamówienia Klient może dopisać uwagi, co do realizacji zamówienia. Sprzedawca nie bierze odpowiedzialności za błędy zapisane przez Klienta w uwagach.
PŁATNOŚCI
1. Ceny podane przy opisach produktów na stronach sklepu wyrażone są w polskich złotych i zawierają podatek VAT /dot. Klientow mających adres do wysyłki w Polsce/.
2. Do kwoty należnej za zamówione produkty doliczany jest koszt wysyłki, w wysokości podanej w formularzu zamówienia, zależnej od sposobu wysyłki wybranego przez użytkownika.
3. Płatności za zakupy dokonane w sklepie można dokonywać:
a) przelewem on line (Przelewy24) i PAyPal
b) przelewem zwykłym na konto 35 1140 2017 0000 4002 1227 9057 - przedpłata
c) lub za pobraniem - wpłaty należy dokonywać gotówką kurierowi, który dostarczył zamówiony towar.
4. Zamówienie, w którym formą płatności jest przelew, nie opłacone w ciągu 7 dni od daty złożenia zamówienia, zostanie anulowane.
DOSTAWA
1. Zamówienia wysyłkowe będą dostarczane pod adres wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia.
2. Sklep internetowy nie bierze odpowiedzialności za błędne dane wysyłkowe wpisane przez Klienta.
3. Wysyłka zamówień odbywa się w ciągu 1-7 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia w przypadku przesyłek pobraniowych lub po odnotowaniu wpłaty na konto w przypadku przedpłaty. Zwyczajowo dzieje się to w ciągu 24 h od złożenia przesyłki, jednak w okresach wzmożonej sprzedaży (Boże Narodzenie, Wielkanoc, okres komunijny) czas ten może ulec wydłużeniu.
4. Czas realizacji nie obejmuje czasu dostawy przez doręczyciela.
5. Paczki dostarczane są przez wyłącznie firmę kurierską.
6. Opłaty za dostawę produktów wynoszą: •
Wysyłka kurierem - przelew zwykły i platnosc on line – 13,50 zł
• Wysyłka kurierem - pobranie - 18,00 zł
• Darmowa dostawa - zamówienia o wartości od 300 zł wzwyż i przedpłacie przelewem zwykłym
• Opłaty za dostawę poza granicę Polski będą ustalane indywidualnie po kontakcie ze Sprzedawcą.
7. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym adresem dostawy i podjęcia przez firmę kurierską dwóch nieskutecznych prób doręczenia, zamówienie nie zostanie zrealizowane, a Klient zostanie obciążony kosztami transportu niezrealizowanego zamówienia.
ZWROTY I REKLAMACJE
1. Klient ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu liczy się od dnia, w którym nastąpiło objęcie towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez Niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. 3. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takich samych sposobów zapłaty, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba, że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Klienta do chwili otrzymania i sprawdzenia zwracanego towaru.
5. Informacje o zwrotach i reklamacjach przyjmowane są wyłącznie pisemnie na adres mailowy: biuro@cukierniczyraj.pl.
6. Przyjmowane są wyłącznie zwroty towaru w nienaruszonym opakowaniu wraz z kopią dowodu zakupu.
REKLAMACJE
1. Rozpatrzenie reklamacji następuje w ciągu 14 dni roboczych od daty jej złożenia.
2. Reklamacje dotyczące uszkodzeń produktów powstałych podczas transportu będą rozpatrywane pod warunkiem spisania, w obecności osoby doręczającej przesyłkę z firmy kurierskiej, protokołu reklamacyjnego.
3. Koszty odesłania towaru nie podlegają zwrotowi.
4. Adres właściwy do zwrotu towaru podawany jest po uprzednim uzgodnieniu z Klientem warunków zwrotu.
5. W razie niezgodności dostarczonej przesyłki ze złożonym zamówieniem Klient powinien odmówić przyjęcia przesyłki i niezwłocznie powiadomić o tym Sprzedawcę. Przyjęcie przesyłki przez Klienta, potwierdzone jego podpisem na liście przewozowym, traktowane będzie jako potwierdzenie jej zgodności z zamówieniem.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Sprzedawca jest administratorem danych osobowych, z którym Klient może skontaktować się w sprawie przetwarzania jego danych osobowych za pomocą e-maila biuro@cukierniczyraj.pl lub telefonu: 784 12 17 15 lub drogą pocztową na adres: ul. Dolnobrzeska 46k lok. 11,54-072 Wrocław.
2. Sprzedający dokłada należytej staranności w celu zapewnienia należytej ochrony danych osobowych, w szczególności stosuje środki organizacyjne i prawne wymagane przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), (dalej „RODO”).
3. Klient podaje Sprzedawcy następujące dane osobowe:
dane identyfikujące Klienta, w tym imię i nazwisko, adres, na który mają być dostarczane zamówienia lub wystawiane rachunki, adres e-mail,numer telefonu, dane logowania do konta, w tym nazwa użytkownika i hasło;
Podanie powyższych danych jest dobrowolne, jest jednak warunkiem zawarcia umowy i jest niezbędne do realizacji zamówienia przez Sprzedającego.
4. W przypadku nie podania ww. danych osobowych przez Klienta, Sprzedający nie jest zobowiązany do realizacji zamówienia.
5. Dane osobowe podane przez Klienta będą przetwarzane przez Sprzedającego w następujących celach:
a) w celu realizacji zamówienia, w tym wysyłki zamówienia na adres podany przez klienta (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO )
b) w celach analitycznych, np. w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników na podstawie zgłaszanych uwag i zainteresowania użytkowników, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes Sprzedającego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
c) w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes Sprzedającego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
d) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniem, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes Sprzedającego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
e) w celu realizacji obowiązków prawnych związanych z przechowywaniem danych podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).
f) w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes Sprzedającego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
6. Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane podwykonawcom, czyli podmiotom, z których Sprzedający korzysta przy przetwarzaniu danych osobowych, w tym firmie kurierskiej realizującej na zlecenie Sprzedającego przesyłkę zamówienia, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych osobowych.
7. Dane osobowe będę przetwarzane przez Sprzedawcę przez następujący okres:
a) przez czas niezbędny do realizacji zamówienia oraz dokonania rozliczeń i rozpatrzenia ewentualnej reklamacji po jego realizacji;
b) w przypadku danych potrzebnych do realizacji obowiązków prawnych związanych z przechowywaniem danych podatkowych (np. podanych w fakturze), dane będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywać te dane;
c) w przypadku zaległości w zapłacie ceny zamówienia – przez czas trwania postępowań związanych z dochodzeniem należności;
d) podstawowe dane kontaktowe są przechowywane przez Sprzedającego dla potrzeb marketingu bezpośredniego do czasu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania lub cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody;
e) w przypadku rejestracji konta – do czasu likwidacji konta przez Klienta.
8. Klientowi przysługują następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych przez Sprzedającego:
prawo dostępu do danych, sprostowania danych, gdy są one nieprawidłowe, żądania usunięcia danych, żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych wobec przetwarzania przez Sprzedającego danych osobowych niezgodnie z obowiązującym prawem.
9. Sprzedający nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji, w tym nie dokonuje profilowania.
10. Sprzedający nie przekazuje danych poza terytorium Polski.
NEWSLETTER
1. Studio MB Press Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, 54-072, ul. Dolnobrzeska 46 k lok. 11, e-mail biuro@cukierniczyraj.pl („Spółka”), jako administrator danych osobowych, informuje, że w przypadku zapisania się do newslettera podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest ono niezbędne do wysyłania zamówionego newsletter-a.
2. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych, tj. adresu e-mail– jest Pana/Pani zgoda, która może zostać w każdym czasie wycofana, m.in. kontaktując się pod wskazanym powyżej adresem e-mail. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3. Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu wysyłania newsletter-a do czasu cofnięcia zgody.
4. Jest Pan/Pani uprawniony/a do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Może Pan/Pani także wnieść skargę do organu nadzorczego wobec przetwarzania danych osobowych przez Spółkę, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W srawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
2.Sprzedawca zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w prezentowanej ofercie w dowolnym momencie.
3. Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta regulaminu, w szczególności gdy:
a) Klient podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
b) Klient dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów sklepu internetowego,
c) Klient dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawcy.
4. Promocje i rabaty w sklepie nie łączą się, chyba że postanowienia danej promocji wyraźnie stanowią inaczej.
5. Sklep internetowy posługuje się również plikami cookies (ciasteczka). Pliki te są zapisywane na komputerze Klienta przez serwer i dostarczają danych statystycznych o aktywności Klienta, w celu dobrania oferty do jego indywidualnych potrzeb i gustów. Klient w każdej chwili może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania cookies, choć musi mieć świadomość, że w niektórych przypadkach odłączenie tych plików może wpłynąć na utrudnienia w korzystaniu z oferty sklepu internetowego.